Onko Koivukylän kirjastossa mahdollista saada vanhat VHS kasetit digi muotoon. Onko toimenpidettä varten varattava aika, ja varmaan omat cd levyt oltava mukana.

Kysytty

Hei!
Onko Koivukylän kirjastossa mahdollista saada vanhat VHS kasetit digi muotoon. Onko toimenpidettä varten varattava aika, ja varmaan omat cd levyt oltava mukana.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koivukylän kirjasto ei tarjoa digitointimahdollisuutta VHS-tallenteiden muuttamiseen DVD-muotoisiksi. Vantaan kaupunginkirjastossa digitointilaite löytyy ainoastaan Tikkurilasta, mutta heidän laitteensa on valitettavasti tällä hetkellä epäkunnossa. Helsingistä ja Espoosta digitointilaitteita löytyy seuraavan linkin alla olevista kirjastoista: http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut . Listalla olevien kirjastojen yhteystiedot tulevat esiin klikkaamalla kirjaston nimeä.

Digitointilaite on varattava käyttöön kirjastosta etukäteen ja omat dvd-levyt on otettava mukaan. Tallennukseen sopivan dvd-levyn muodon kannattaa tarkistaa kirjastosta varauksen yhteydessä.