Onko kirjastossa kuvapankkeja, joiden materiaalia voi käyttää ilmaiseksi kaupallisiin tarkoituksiin.

Kysytty

Onko kirjastossa kuvapankkeja, joiden materiaalia voi käyttää ilmaiseksi kaupallisiin tarkoituksiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston asiakkaidensa käyttöön hankkimien kuvatietokantojen aineisto on periaatteessa tarkoitettu epäkaupallisiin tarkoituksiin. Kaupallisiin tarkoituksiin, esitteiden ja markkinointikirjeiden kuvitukseksi, voi
hankkia varsin edullisesti tarvitsemansa kuvan esim. palvelusta stock.xchng ( www.sxc.hu ), missä on harrastajien kuvaamaa korkeatasoista valokuva-aineistoa. Palvelun kautta tilatun kuvan hinta on 1 USD, käyttötarkoituksesta riippumatta.