Onko kirjastolla yleisessä käytössä lukivaikeuksista kärsiville lapsille tarkoitettuja ohjelmia Lexia, aLeksis 1 tai aLeksis 2?

Kysytty

Onko kirjastolla yleisessä käytössä lukivaikeuksista kärsiville lapsille tarkoitettuja ohjelmia Lexia, aLeksis 1 tai aLeksis 2?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joensuun seudun kirjastoissa ei ole käytössä. Kyseiset tuotteet ovat CompAid Oy:n (www.compaid.fi) tuottamia ohjelmia, joita myydään lisenssiperustein. Lainausoikeuden sisältävä lisenssimaksu on korkea (esim. aLeksis 2, 672 eur). Kirjastoista kannattaa kysellä vastaavia aineistoja lukiongelmaisten tukimateriaaliksi.