Onko kirjastolla omakustannus kirjapaino palvelua? Mielestäni luin sellaisesta noin vuosi sitten.

Kysytty

Onko kirjastolla omakustannus kirjapaino palvelua? Mielestäni luin sellaisesta noin vuosi sitten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastolla ei valitettavasti ole omaa kirjapainoa, mutta tarjoamme runsaasti omakustanteita ja muuta vähälevikkistä kirjallisuutta asiakkaiden käyttöön.

Yksityishenkilöille löytyy useita kustantamoja, jotka tekevät omakustanteita, tässä muutama esimerkki. Pilot-kustannus http://www.pilotkustannus.com/ pilotkustannus@pilotkustannus.com Tämän kustantamon kirjoittaja osallistuu alkuvaiheessa kustannuksiin ostaen kirjaansa 85 kpl. Kustantaja hoitaa kustantamiseen liittyvät asiat, ulkoasun ja toteutuksen, markkinoinnin ja saatavuuden.

Kirja kerrallaan -kustantamo http://kirja.lasipalatsi.fi/kauppa/ kioski@lasipalatsi.fi Kirjapainona Kirja kerrallaan tuottaa omakustantajille oman kirjan pieninä painoksina (ensisijaisesti alle 200 kpl painokset). OMAKIRJA -cd-rom tarjoaa asiakkaalle strukturoidun tavan painattaa omakustanne.