Onko kirjastolla missään päätteessä ftp-yhteyttä sivujen siirtämiseksi/ päivittämiseksi palvelimelle? Teen eräälle yleishyödylliselle (ja köyhälle)…

Kysytty

Onko kirjastolla missään päätteessä ftp-yhteyttä sivujen siirtämiseksi/ päivittämiseksi palvelimelle? Teen eräälle yleishyödylliselle (ja köyhälle) yhdistykselle nettisivuja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjaston kaikissa asiakasmikroissa on FTP-palvelu käytössä. Se toimii vain selaimessa. Omalle levykkeelle voi esim. imuroida tiedostoja
ftp-palvelimilta. Siitä onnistuuko omien tiedostojen lähettäminen jollekin ftp-palvelimelle, en ole täysin varma, koska sitä ei ole testattu meidän asiakasmikroillamme käytännössä. Käsitykseni mukaan palvelun pitäisi toimia myös toiseen suuntaan eli voisit lähettää omia tiedostojasi levykkeeltä jollekin FTP-palvelimelle, mikäli sinulla on siihen oikeus. Tervetuloa kokeilemaan - toivottavasti onnistuu.