Onko kirjastoissa töissä yhtään liikuntavammaisia henkilöitä? Vai katsotaanko työ sellaiseksi, ettei sitä voi tehdä jos on jonkinlainen vamma?

Kysytty

Onko kirjastoissa töissä yhtään liikuntavammaisia henkilöitä? Vai katsotaanko työ sellaiseksi, ettei sitä voi tehdä jos on jonkinlainen vamma?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Minä olen liikuntavammainen ja vakituisessa työsuhteessa Helsingin kaupunginkirjastossa.
Vammauduin sairauteni takia jo oltuani muutaman vuoden töissä. Käytän liikkumisen apuvälineenä rollaattoria ja pyörätuolia.
Normaalisti jokaisen kirjastotyöntekijän työtehtäviin kuuluu myös hyllyttäminen, so. kirjojen järjestäminen hyllyihin, sekä asiakkaiden opastaminen. Näitä kykyjä varmasti arvioidaan myös työhönottotilanteessa.
Minä teen töitä takatiloissa. Käyn vain harvoin varsinaisissa asiakastiloissa

4 ääntä

Kommentit

Piilotetaanko työntekijä vamman vuoksi takatiloihin?!?!

Surullisen kuuloista!

Kyllä täällä nyt taas tulkitaan vastauksia pahimman kautta..