Onko kirjastoissa Manga sarjakuvia? Jos on, kuinka paljon suurinpiirtein? Haluaisin lainata Manga sarjakuvaa nimeltä Ranma, Pita-ten, Naruto, Love Hina tai…

Kysytty

Onko kirjastoissa Manga sarjakuvia? Jos on, kuinka paljon suurinpiirtein? Haluaisin lainata Manga sarjakuvaa nimeltä Ranma, Pita-ten, Naruto, Love Hina tai Akira.
Sitten vielä kysyisin että löytyykö kirjastoista Suomi-Japani sanakirjoja? Ja entä Japani tietokirjoja, jossa siis kerrottaisiin japanista ja sen kulttuurista ym.? Niin ja entä löytyykö kirjastoista Anime elokuvia? Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Manga sarjakuvat löytyvät Helmet-aineistohaun sanahaulla http://www.helmet.fi/search*fin/X mangat sarjakuvat. Voit rajata haun haluamaasi kieleen vaikka japaniin. Haluamallasi nimillä kaikilla löytyy, tee tällöin nimikehaku. Ranma ja Akira -sarjakuvia on myös suomennettu.

Suomi-Japani sanakirjat löytyvät Helmet sanahaulla suomen kieli japanin kieli sanakirjat. Tällä haulla löytyvät mm. seuraavat teokset
Suomi-japani-suomi : 5000 sanaa ja sanontaa / Jun Igarashi, Jari Kauppila, toim. Jyväskylä : Atena, 2005 (Jyväskylä ; Gummerus). (Taskupainos)
Salomaa, Tero
Japani-suomi-sanakirja. [Helsinki] : Suomen yrityslehdet, 2000 Painos 2. korj. p.
Tuomi, Tapio J., Japanilais-suomalainen kanji-sanakirja. Helsinki : Japanilaisen kulttuurin ystävät, 2005 (Multiprint). Painos 2. korj. ja laaj. p.

Japanin kulttuuria käsittelevät kirjat löytyvät sanahaulla japani kulttuuri. Näin löytyvät mm. tuore teos
Turkki, Teppo, Kahdeksan pilven takaa : Japanin murros ja uusi nousu [valokuvat: Teppo Turkki ...]. Helsinki : Edita, 2005
ja Vesterinen, Ilmari, Keltaisenmeren takana : elämää ja ilmiöitä Itä-Aasiassa. Helsinki : Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2003.

ja anime elokuvat sanahaulla anime elokuvat.

12 ääntä

Kommentit

onko kirjastossa manga nimeltään One punch man