Onko (kirjaistoissa lainattavissa, tai yleensäkään) olemassa kirjallisuutta jossa käsitellään kirjastoalan opintoja tai kirjastoissa työskentelyä ja…

Kysytty

Onko (kirjaistoissa lainattavissa, tai yleensäkään) olemassa kirjallisuutta jossa käsitellään kirjastoalan opintoja tai kirjastoissa työskentelyä ja mahdollisuuksia, tai muuta hyödyllistä kirjallisuutta kyseisestä alasta kiinnostuneille?

Vastaus

Vastattu

Hei,

jonkun verran kirjastoalaan liittyviä kirjoja löytyy, kun haet verkkokirjaston hausta sanalla kirjastoala, mutta osa on jo aika vanhoja. Esim. tällaisiin voisit tutustua:

02.3 Kirjastonhoitaja tulevaisuudessa : millaista osaamista kirjastot tarvitsevat? 2007.
02 Almgren, Päivi: Kirjasto 2011 : vaikutteita maailmalta
02 Kirjasto 2012 : asiakkaan asialla

Ajantasaisempaa tietoa löydät verkosta. Esim. kirjastot.fi -sivulla on lueteltu alan oppilaitokset: https://www.kirjastot.fi/kirjastoala/opiskelu?language_content_entity=fi.

Sivulla on linkki myös opintopolku.fi -sivulle, josta voit hakea oppilaitoksia alan mukaan.

Kysy kirjastonhoitajalta on kysytty aiemminkin alan koulutuksesta. Voisit hakea aiempia vastauksia esim. hakusanoilla kirjastoala, koulutus, opiskelu. Tässä yksi aiempi vastaus: https://www.kirjastot.fi/kysy/mista-loydan-tietoa-kirjastoalan-koulutuk…