Onko kirjaa, jossa olisi tiiviisti esitelty tärkeimmät tieteelliset teoriat?

Kysytty

Hei, onko kirjaa, jossa olisi tiiviisti esitelty tärkeimmät tieteelliset teoriat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tieteellisiä teorioita tiiviisti löytyy ainakin englanninkielisestä teoksesta "30-second theories : the 50 most thought-provoking theories in science, each explained in half a minute". Kirjaa voi lainata HelMet-kirjastoista, Espoossa sitä on Sellon kirjastossa.

Voit etsiä Helmet-verkkokirjastostamme (www.helmet.fi) tällaisia kirjoja hakusanoilla tiede and teoriat ja luonnontieteet and teoriat. Kirjojen tiiviys voi sitten olla toinen juttu.

Hakusanoilla tiede and teoriat löytyi mm. seuraavia kirjoja:
Kari Enqvist: Näkymätön todellisuus
John L. Cast: Yllätysten tiede
Edward O. Wilson: Konsilienssi
Raimo Lehti: Leijonan häntä : luoko tietoa luonto vai ihminen?

Hakusanoilla luonnontieteet ja teoriat löytyy mm.:
Kendall Have: 100 greatest science discoveries of all time

Wikipediasta kannattaa etsiä samoilla hakusanoilla suomeksi ja englanniksi.

Tällaista kirjaa voisi myös käydä kyselemässä Helsingin yliopiston kirjastosta.