Onko Khalil Gibranin teoksesta "The Prophet" (1923) tehty suomennos, ja jos on niin löytyykö sitä Turun kaupungin kirjastosta?

Kysytty

Onko Khalil Gibranin teoksesta "The Prophet" (1923) tehty suomennos, ja jos on niin löytyykö sitä Turun kaupungin kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kahlil Gibranin teos The Prophet on suomennettu nimellä Profeetta. Kirjan on suomentanut Annikki Setälä. Myös Risto Ahti on tehnyt teoksesta oman käännöksensä, joka sisältyy Gibranin teosten kokoelmaan nimeltä Idän ja lännen profeetta. Ahdin uusittu Profeetta-kirjan käännös on ilmestynyt/ilmestymässä tänä vuonna.

Teosta löytyy Turun kaupunginkirjaston kokoelmista. Kirjan saatavuuden voit tarkistaa Aino-aineistotietokannasta:

http://borzoi.kirja.turku.fi/Intro?formid=find2&sesid=1140178993&ulang=…