Onko Karin Boyen runoja saatavilla suomeksi?

Kysytty

Onko Karin Boyen runoja saatavilla suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymänne runoilijan teosten suomennoksista on kysytty palvelusta aiemminkin, tässä syyskuussa 2012 annettu vastaus:

Vaikka Karin Boyelta ei ole julkaistu omaa kokoelmaa suomeksi, hänen yksittäisiä runojaan on kyllä käännetty. Niitä voi löytää luettavakseen esimerkiksi seuraavista antologioista:

- Kevätsade : valikoima ruotsalaista lyriikkaa
- Kutsut minua nimeltä : uskonnollista runoutta 1900-luvun Euroopassa
- Lähteenkirkas hiljaisuus : uskonnollista runoutta 1900-luvun Euroopassa
- Maailman runosydän
- Parantava runo
- Rakkausrunoja : valikoima maailmankirjallisuudesta
- Runon portilla : ruotsalaisia ja suomenruotsalaisia runoja
- Suurempi kuin sydämeni : uskonnollista runoutta 1900-luvun Euroopassa
- Tuhat laulujen vuotta : valikoima länsimaista lyriikkaa
- Viesti mereen : antologia Ruotsin uutta runoutta

http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/fi-FI/

Uudempia suomennoksia ei löytynyt Kirjavälitys Oy:n tietokannasta eikä myöskään kansallisbibliografia Fennicasta, eli varmaankaan mitään uutta ei siis tällä välin ole kirjailijalta suomennettu.