Onko kansanedustajana vuonna 1917 toiminut Maria Letonmäki tunnettu nimellä Maikki Letonmäki?

Kysytty

Onko kansanedustajana vuonna 1917 toiminut Maria Letonmäki tunnettu nimellä Maikki Letonmäki? Edustajamatrikkelissa lukee, että nimi on Maria (Maikki) Letonmäki, mutta hänestä kertovan Wikipedia-artikkelin muutoshistoriassa sanotaan, Kansalliskirjaston sanomalehtiarkistosta ei löydy mitään Maikilla.

Vastaus

Vastattu

Maria Letonmäki on varmaan halunnut ilmoittaa lempinimensä/kutsumanimensä Edustajamatrikkeliin. Sanomalehdissä kansanedustajasta on varmasti puhuttu kunnioittavasti virallisella nimellä. Kenties Haapamäen paikallishistoriikeista voisi löytää maininnan Maikista? Finna-hakutulos