Onko kaikki Sue Graftonin aakkosdekkarit suomennettu? Onkohan missään koko sarjaa lainattavaksi?

Kysytty

Onko kaikki Sue Graftonin aakkosdekkarit suomennettu? Onkohan missään koko sarjaa lainattavaksi?

Vastaus

Vastattu

Sue Graftonin Aakkosdekkareita eli Kinsey Millhone -sarjaa ei ole suomennettu kokonaisuudessaan. Vuonna 2017 menehtynyt Grafton ehti kirjoittaa sarjaan kaikkiaan 25 osaa eli kirjaimet A-Y, mutta niistä on suomennettu ainoastaan osat A-T. Suomennettujen osien lista löytyy mm. Kirjasampo-sivustolta osoitteesta https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aperson_123175917503913, ja koko sarjalistaus löytyy Graftonin omilta verkkosivuilta osoitteesta https://www.suegrafton.com/bookshelf.php.

Suomennettuja osia on kyllä saatavilla kirjastoista. Tarkistin myös, että suomentamattomat osat löytyvät englanniksi joistakin Suomen kirjastoista. Kirjastot kaukolainaavat teoksia toisilleen, joten kannattaa tarvittaessa kysyä sitä mahdollisuutta omasta kirjastostasi.

4 ääntä

Kommentit

Toivottavasti loputkin suomennetaan. Onko joku paikka, johon asiasta voisi laittaa palautetta?

Minäkin toivon, että loput suomennetaan. Laitan palautetta Gummerukseen.