Onko julkaistu/saatavana sukututkimusta Sotkamon Korhosista? Googlaamalla nousee paljon materiaalia Rautalammen Korhosista, mutta ei Sotkamolaisista. Jos…

Kysytty

Onko julkaistu/saatavana sukututkimusta Sotkamon Korhosista? Googlaamalla nousee paljon materiaalia Rautalammen Korhosista, mutta ei Sotkamolaisista.
Jos julkaisuja ei ole saatavilla, onko teillä tiedosssanne onko kukaan edes tehnyt sukututkimusta tästä suvusta?
Olisin kiitollinen tiedoista ... olen itsekin entisiä Sotkamon Korhosia, ja juuret alkaa näin vanhempana kiinnostaa.
Huomasin, että Sotkamon kirjasto ei olekaan mukana tässä nettisysteemissä, voisitteko välittää viestini heille. Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei
Kainuun maakuntakirjastosta löytyy useita teoksia Korhosten suvusta. Ainakin neljän otsikossa puhutaan Sotkamosta ja muutkin johtavat Kainuuseen.
Alla listaus Kajaanin kirjaston kokoelmista. Voit pyytää näitä kaukolainaksi oman kirjastosi kautta, ellet itse pääse käymään.

Asiasana: Korhonen, suku
Kotipisteryhmä: Kainuun maakuntakirjasto
Haussa löytyneitä:

1. Tanskanen, Väinö: Nilsiän Korhosia sukutaustoineen
esitettynä, 1999

2. Korhonen, Kauko: Sotkamon Korhosia vuosilta 1611 - 1734
lisätietoineen, 1994

3. Korhonen, Kauko: Erilaisia sukututkimuksia Sotkamon Korhosista :
esivanhempien tauluja, liitteineen : eri sukuhaarojen esi-isien
perheistä, 1995

4. Korhonen, Kauko: Sukututkimusta Sotkamon Korhosista : vuosisatojen
saatto sukupolvesta toiseen 1599 - 1750, 1996

5. Korhonen, Kauko: Tarina paloilla höystettyä
sukututkimusta Översotkamon sydänmaan piilo- ja eräpirttien sekä
sotilastorpan vanhimmista asukkaista uusittuna ja
korjattuna versiona :
liite:
Kuhmon Vieksillä asuneiden esi-isien sukututkimusta, [1997]

6. Korhonen, Kauko: Sukututkimusta, 1997

7. Korhonen, Leea: Kainuun Korhosia : Sipi Sveninpoika Korhosen
jälkeläisiä, 2003

8. Korhonen, Kauko: Esi-isien perheet : Olof Korhonen tuli Sotkamoon
1599 : vuosisatojen saatto sukupolvesta toiseen, 1994
99.31 KOR Kirja 3 kpl

9. Korhosten suku Kainuussa 1600-2000 luvuilla, 2005