Otsikko
Onko joukkuevoimistelusta kirjallisuutta?

Kysytty

Onko joukkuevoimistelusta kirjallisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joukkueurheilusta on olemassa opinnäytteitä. Esimerkiksi seuraavat löytyivät Linda-tietokannasta:
- Mylly Mari: "Siis prinsessa ei voi esittää sammakon asussa : joukkueiden ja tuomareiden näkemyksiä hyvästä joukkuevoimistelun kilpailuasusta. Pro Gradu, Helsingin yliopisto, 2008
- Söderman Virpi: Kilpajoukkueessa voimistelevien nuorten tyttöjen näkemyksiä vanhempien tuesta harrastukselle, Turun yliopisto, 2008
- Tahkokallio Annika: Flow-kokemus joukkuevoimistelussa, Helsingin yliopisto 2006.
Helsingin yliopiston tiedoissa oli, ettei opinnäytteitä saa kotilainaksi. Lukusalilainaa voi tiedustella.

Pdf-tiedostona löytyi Laisi-Ikäheimonen, Virve: Vartalon liikkeiden avainliikkeet joukkuevoimistelussa. 2000
http://thesis.jyu.fi/f/vlaisi-ikaheimonen.pdf

Frank-tietokannassa oli
- Kivari Päivi: Joukkuevoimistelun koheesiota kehittämään tarkoitetun ohjelman suunnittelu, toteutus ja arviointi. A. Mattila, 2001 (lainattavissa Kotkan kaupunginkirjastosta).

Joukkueurheilu asiasanalla löytyy mm.
- Vasarainen Jere: Nuorten valmentaminen joukkulajeissa, 2005
- Heino Seppo: Valmentautumisen psykologia: "iloisemmin, rohkeammin, keskittyneemmin, 2000