Onko jossakin listausta niistä käyttötavaroista joita kirjastosta saa nykyään lainata? Siis muista kuin kirjoista?

Kysytty

Onko jossakin listausta niistä käyttötavaroista joita kirjastosta saa nykyään lainata? Siis muista kuin kirjoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoissa olevat esineet saa näkyviin perinteisessä Helmet-haussa osoitteessa http://luettelo.helmet.fi näkyviin näin:

1. Valitse hakutavaksi ”Tarkennettu haku”.

2. Kirjoita hakukenttään * (eli tähtimerkki).

3. Valitse kohdasta ”Aineistotyyppi” eli ”Material type” valinnaksi ”esine”.

4. Klikkaa ”Jatka”.

Esiin pitäisi nyt tulla lista kaikista HelMet-kirjastojen lainaamista esineistä, joiden joukossa on niin taideteoksia kuin elektroniikkaa. Aika monet teknisistä laitteista ovat tosin lainattavissa vain kirjastokäyttöön. Jos haluat etsiä jotakin tiettyä esinettä, kirjoita tähtimerkin sijaan sopiva hakusana. Tarvittaessa voit rajata myös kirjastoja, joiden lainattavista esineistä haluat listan.