Onko jossain pääkaupunkiseudun kirjastossa asiakkaiden käytettävissä oleva asiakirjaskanneri? Ei siis tasoskanneri, vaan sellainen, jolle syötetään nippu…

Kysytty

Onko jossain pääkaupunkiseudun kirjastossa asiakkaiden käytettävissä oleva asiakirjaskanneri? Ei siis tasoskanneri, vaan sellainen, jolle syötetään nippu paperiarkkeja, ja se osaa automaattisesti skannata ne kaikki kaksipuolisina.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Syöttölaitteellinen kaksipuoleinen skannaus onnistuu ainakin Pasilan kirjastossa kopiokoneella. Paperit voi skannata muistitikulle tai lähettää sähköpostiin. Koska kirjastojen kopiokonemallit ja säädöt vaihtelevat, en pysty sanomaan, missä muissa kirjastoissa kaksipuoleinen skannaus onnistuu kopiokoneella. Sitä ei ole eritelty osoitteesta http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut löytyviin usein kysyttyihin palveluihin, joten ainoa keino selvittää asia lienee kysyminen suoraan jostakin tietystä kirjastosta.