Onko jossain Merja Jalon Nummelan ponitalli -sarjassa sellaista kohtaa, jossa karsinasta löytyy kuollut vuohi ja kaikki hevoset on varastettu? Kyse on…

Kysytty

Hei,

Onko jossain Merja Jalon Nummelan ponitalli -sarjassa sellaista kohtaa, jossa karsinasta löytyy kuollut vuohi ja kaikki hevoset on varastettu? Kyse on muistaakseni jostakin leiristä.

Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla kirja Hevossaaren vanki (Nummelan ponitalli 18, Gummerus 1989). Lasten sanojen aika -sivuston kuvauksen mukaan siinä tapahtuu seuraavaa: "Elokuussa ponitallilaiset pääsevät jälleen leirille Ahvenanmaalle, tällä kertaa Hevossaarelle lähelle Maarianhaminaa. Kikan iloiset leiriodotukset romahtavat, kun selviää että hänen poikaystävänsä Kristianin on jäätävä Nummelaan hoitamaan ratsastustunteja. Leiri on Kikalle muutenkin suuri koettelemus. Myrsky-yönä hän näkee ikkunassa valkoiset kasvot ja samana yönä hevoset ja Penan huomaan uskottu vuohi Lieto Lemminkäinen karkaavat. Leiritaloon murtaudutaan ja vuohta etsiessään Kikka katoaa. Ennen asioiden selviämistä tarvitaan vielä poliisin ja viisaan vuohen apua." (http://kirjailijat.kirjastot.fi/lasten/kirjat.aspx?TopicID=7)