Onko Jorma Aalto saanut joitakin palkintoja? Onko Jorma Aallon kirjoja käännetty muille kielille? Onko Jorma Aallon kunniaksi pystytetty patsaita?

Kysytty

Onko Jorma Aalto saanut joitakin palkintoja? Onko Jorma Aallon kirjoja käännetty muille kielille? Onko Jorma Aallon kunniaksi pystytetty patsaita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oletan, että kysyjä tarkoittaa vuonna 1986 Virtasalmella syntynyttä suomalaista kirjailijaa, josta on suppea Wikipedia-artikkeli. Sen mukaan Jorma Aalto on aivan kirjailijanuransa alussa, ensiteos Ensiaskeleet ilmestyi 2016 ja samaan sarjaan (Tähdentekijä) kuuluva Unientemppeli 2017. Käännöksistä, palkinnoista tai patsaista ei ole löytynyt tietoa, mikä ei uran tässä aiheessa tietysti ole erityisen yllättävää.

On olemassa myös vuonna 1935 syntynyt Jorma S. Aalto, joka julkaisi 1960- ja 1970-luvuilla muutamia juridiikan alaan kuuluvia tietokirjoja. Myöskään häneen liittyviä käännöksiä, palkintoja tai patsaita en löytänyt.

Heikki Poroila