Onko joku rakentamassa aikakonetta esim. Ulkomailla? Pisimmällä?

Kysytty

Onko joku rakentamassa aikakonetta esim. Ulkomailla? Pisimmällä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varmasti monikin vähintään suunnittelee aikakoneen rakentamista. Esimerkiksi Tekniikka & Talous -lehti kertoi vuonna 2015 yhdysvaltalaisen eläkkeellä olevan fyysikon suunnitelmista aikakoneen rakentamiseksi:

http://www.tekniikkatalous.fi/innovaatiot/2015-03-30/El%C3%A4k%C3%B6ity…

Tähtitieteellisen seuran Ursan sivuille on koottu pääkohdat aikamatkailua käsittelevästä luennosta, jonka piti tähtitieteen dosentti Leena Tähtinen:

https://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/aikakone.htm

0 ääntä

Kommentit

Aikakoneeseen itse aikamatkustamisen lisäksi toinen suuri ongelma:
vaikka matkustaisimme ajassa vain muutaman sekunnin - saati sitten vuosikymmeniä - Maapallo ei silloin ole enää nykyisellä paikallaan, joten aikakoneen pitäisi kyetä, paitsi liikkumaan ajassa, myös seuraamaan maapallon liikkeitä hyvin tarkasti. Jo kymmenen metrin virhe pystysuunnassa johtaisi kuolettavaan putoamiseen tai maan alle. Kauemmas tulevaisuuteen matkattaessa jopa maan kohoaminen pitäisi kyetä huomioimaan.
Vaikka tuo paikannus onnistuisikin, olisi jonkinlainen esikatselu ennen varsinaista siirtymistä silti melko välttämätön turvallisuustekijä: muuten aikamatkaaja voisi päätyä vaikkapa keskelle metsäpaloa tai muuta hengenvaarallista tilannetta.