Onko jokin taho tehnyt vertailua kesämökkien jätevesijärjestelmistä? Kiinnostaisi esim. huollettavuus, kestävyys, ekologisuus ja helppokäyttöisyys suhteessa…

Kysytty

Onko jokin taho tehnyt vertailua kesämökkien jätevesijärjestelmistä? Kiinnostaisi esim. huollettavuus, kestävyys, ekologisuus ja helppokäyttöisyys suhteessa hintaan.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti tällaista vertailua ei käytettävissä olevista lähteistä löytynyt. Katsoin kirjastojen käytössä olevan eMagz –palvelun, johon kuuluu mm lehdet TM Rakennusmaailma, Meidän Mökki ja Maaseudun Tulevaisuus. Näitä lehtiä löytyy vuosi taaksepäin. Kuluttaja lehden testeistä ei myöskään löytynyt vertailua jätevesijärjestelmistä. Finna –palvelusta löytyy muutamia opinnäytetöitä, jossa käsitellään erilaisia menetelmiä. Näissä ei kuitenkaan ole mitään vertailua eri kaupallisten toimijoiden tuotteista.