Onko joitakin kirjoja kirjaston luettelossa, mutta ei silti olemassa? Esim kirja nimeltä An untamed state kirjailijalta Roxane Gay? Olen aina silloin tällöin…

Kysytty

Onko joitakin kirjoja kirjaston luettelossa, mutta ei silti olemassa? Esim kirja nimeltä An untamed state kirjailijalta Roxane Gay? Olen aina silloin tällöin törmännyt ilmiöön, että kirja "löytyy", mutta mitään kirjastoja ei ole lueteltu mistä se löytyy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoittanet Helmet-tietokannan ilmiötä, jossa teoksesta on olemassa vain julkaisutiedot, mutta ei lainkaan niteitä ts. kirjoja ei ole missään kirjastossa. Tämä johtuu vanhemman teoksen kohdalla yleensä siitä, että viimeinenkin kappale kyseisestä teoksesta on poistettu. Uuden teoksen kohdalla näitä sijaintipaikkoja ei näy, jos kirjat eivät vielä ole tulleet kirjastoihin. Nykyisin kuitenkin jo tilatuista kirjoista näkyy, mihin kirjastoihin niitä on tilattu.

Roxane Gayn teosta An untamed state on Helmet-kirjastoissa kolme kappaletta, joten voit tehdä siitä varauksen.

http://www.helmet.fi/fi-FI