Onko John Lennonin "Working Class Hero" suomennettu ja levytetty?

Kysytty

Onko John Lennonin "Working Class Hero" suomennettu ja levytetty?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Working class hero on suomennettu, mutta suomenkielistä levytystä kappaleesta en onnistunut löytämään.

Pentti Saarikosken kääntämä teksti löytyy kirjasta John Lennonin muisto : kaksikymmentäkaksi laulua (WSOY, 1981).

5 ääntä

Kommentit

Saarikoski on kääntänyt Lennonin tekstin runona ja varsin vapaasti. Se ei ole sellaisenaan alkuperäismelodiaan sopiva laulukäännös. Moni laulaja/lauluntekijä on varmaankin pohtinut kyseisen kappaleen suomentamista, allekirjoittanut mukaan lukien, mutta haaste taitaa olla useimmille liian suuri.