Onko Intian suojelemasta Pohjois-Sentinel-saaresta kirjoitettu fiktiota kuvitteellisen saarelaisen näkökulmasta?

Kysytty

Onko Intian suojelemasta Pohjois-Sentinel-saaresta kirjoitettu fiktiota kuvitteellisen saarelaisen näkökulmasta? Onko tälläisiä teoksia suomennettu? Kuinka paljon mahdollisten romaanien kuvaukset saarelaisten elämästä perustuvat todellisuuteen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pohjois-Sentinel saari kuuluu Andamaanien saariryhmään, joka on suurempi osa Andamaanien ja Nikobaarine saariryhmää. https://fi.wikipedia.org/wiki/Andamaanit_ja_Nikobaarit

Yritin etsiä pyytämääsi aineistoa WordCat-sivustolta, joka on maailman kirjastojen yhteistietokanta. Hakusanalla Andamans sieltä löytyy 12 kaunokirjallista teosta. WorldCat hakutulos

Samalla hakusanalla andamaanit, löysin Finna-hausta kolme suomennettua kirjaa. Finna hakutulos

John Hagenbeck: Intian auringon alla 1926 löytyy vielä varastokirjastosta.

Vikas Swarup: Syyllisten seurue 2010 löytyy useammasta paikasta.

Kirjoja voi tiedustella kaukolainaksi lähimpään kirjastoon.