Onko Ilkka Remeksen kirjoissa jatkuvaa juonta eli kannattaako ne lukea ilmestymisjärjestyksessä?

Kysytty

Onko Ilkka Remeksen kirjoissa jatkuvaa juonta eli kannattaako ne lukea ilmestymisjärjestyksessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sekä että.
Aikuisten kirjoissa päähenkilö ja paikka vaihtuvat. Päähenkilö on yleensä tavis.
"Usein Remeksen kirjoissa tavalliset ihmiset joutuvat keskelle suuria tapahtumia. Jotkin päähenkilöt esiintyvät vain yhdessä kirjassa, mutta osaa Remes on käyttänyt uudestaan. Anti-terrorismiyksikön poliisi Antti Korpi esiintyy monessa romaanissa (Ikiyö, Hiroshiman portti, Nimessä ja veressä, 6/12, Isku ytimeen ja monet nuortenkirjat). Muita toistuvia hahmoja ovat poliisipsykologi Johanna Vahtera (Ruttokellot, Nimessä ja veressä, 6/12) ja kovaotteinen huumepoliisi Riku Tanner (Shokkiaalto, Teräsleijona)." Wikipedia

"Ilkka Remeksen nuortenromaanit kertovat Aaro Korpi -nimisen pojan seikkailuista. Aaro Korpi on Antti Korven poika" Wikipedia
Aaro on kirjoissa noin 14-15 vuotias.

Samantapaiseen kysymykseen on vastattu palstalla 27.10.2014
http://www.kirjastot.fi/fi-fi/tietopalvelu/kysymys.aspx?ID=c88a0f70-752…