Onko HS:n kesäliitettä (ilm. 28.5.2021) saatavilla vielä jossain kirjastossa lainaksi tai itselle?

Kysytty

Onko HS:n kesäliitettä (ilm. 28.5.2021) saatavilla vielä jossain kirjastossa lainaksi tai itselle?

Vastaus

Vastattu

Helsingin Sanomia ei lainata kotiin missään Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteessä, eikä ilmeisesti kesäliitettä ole laitettu erikseen lainattavaksi. Useimmat kirjastot säilyttävät Helsingin Sanomia vain melko lyhyen ajan, mutta Pasilan kirjastossa niitä pidetään pysyvästi mikrofilmaukseen asti. Pasilan kirjastosta voisi siis kysyä liitettä kirjastossa luettavaksi tai itselle kopioitavaksi tai skannattavaksi.

Itäkeskuksen ja Pohjois-Haagan kirjastoissa Helsingin Sanomia säilytetään kuluva kuukausi ja kaksi edellistä kuukautta, joten sieltäkin olisi vielä mahdollista kysyä kesäliitettä. Muuten toukokuun lehdet ja luultavasti liitteet niiden mukana lienee jo poistettu kirjastoista.

Helsingin Sanomat löytyy myös ainoastaan kirjastossa paikan päällä käytössä olevasta ePress-palvelusta. Lehtiä on kahden vuoden ajalta, joten kesäliite löytyy sitäkin kautta näppärästi. Palvelun kautta on mahdollista tulostaa tai kopioida lehden sivuja.