Onko helsinkiläisten lasten kaupungin kesäsiirtoloista 60-luvulla minkäänlaista tietoa (esim. arkistotietoa), muualla kuin Helsingissä sijaitsevat. Karjalohja…

Kysytty

Onko helsinkiläisten lasten kaupungin kesäsiirtoloista 60-luvulla minkäänlaista tietoa (esim. arkistotietoa), muualla kuin Helsingissä sijaitsevat. Karjalohja kiinnostaa erityisesti, koska siellä olin siskoni kanssa 60-luvun puolivälin paikkeilla kahtena kesänä. Kesäsiirtolat olivat kaupungin vastuulla, mutta tuskin kaupungilla oli omia tiloja Karjalohjalla.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Oletkin ilmeisesti saanut jo vastauksen Helsingin kaupunginarkistolta. Tässä kuitenkin varmuuden vuoksi saamani vastaus:

Helsingin opettajayhdistyksen kesävirkistystoimikunta koordinoi ja hoiti 1960 -luvulla Helsingin kaupungin kesäsiirtolatoimintaa. Helsingin kaupunginarkistossa säilytetään yhdistyksen arkistoa. Ainakaan heidän 1960- luvun toimintakertomuksissa ei ollut mitään mainintaa Karjalohjan kesäsiirtolasta