Onko Helsingin kirjastossa mahdollisesti valsseja cd:llä, joita voisi lainata kotiin kuunneltavaksi, ja jos on niin mitä? Etsimme häävalsseja.

Kysytty

Onko Helsingin kirjastossa mahdollisesti valsseja cd:llä, joita voisi lainata kotiin kuunneltavaksi, ja jos on niin mitä? Etsimme häävalsseja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä häävalsseja on CD-levyillä myös kirjastoissa lainattaviksi.

Plussasta ( http://www.libplussa.fi/ ) voitte hakea häävalssilevyjä vaikkapa asiasanalla "häävalssit" + rajaus "näytä vain CD-levyjä" (noin kymmenen osumaa) tai "häämusiikki" (noin 50 osumaa) + rajaus "näytä vain CD-levyjä". Halutessanne voitte lisäksi rajata haun koskemaan ainoastaan hyllyssä olevaa aineistoa.

Myös asiasanalla "häät" ja rajauksella "näytä vain CD-levyjä" löytyy häämusiikkia, mutta ei niinkään etsimiänne valsseja.

Jos taas asiasanaksi laittaa pelkästään "valssit", niin osumia tulee yli kaksisataa ja valsseja onkin sitten laidasta laitaan.

Jos ette rajaa hakua koskemaan ainoastaan hyllyssä-tilassa olevaa aineistoa saatte näkyviin myös lainassa olevat kappaleet.

Ainoastaan hyllyssä olevaa aineistoa voi varata puhelimitse. Varaus tehdään siihen kirjastoon, missä haluttu aineisto on, mutta voitte myös pyytää omistajakirjastoa lähettämään hyllyssä olevan levyn lähikirjastoonne.