Onko Helsingin Kirjastoilla mitään palvelua ulkomaalaisille, niin että pääsisi Ellibs e-kirjapalveluun, ja Ebib e-kirjastoon?? Esimerkiksi USA:ssa on useita…

Kysytty

Onko Helsingin Kirjastoilla mitään palvelua ulkomaalaisille, niin että pääsisi Ellibs e-kirjapalveluun, ja Ebib e-kirjastoon?? Esimerkiksi USA:ssa on useita kirjastoja jotka jakavat kirjasto-kortteja ulkomaalaisille (esim. Library of Philadelphia). Olisi kiva lukea Suomalaisia kirjoja, mutta niitä ei paljon löydy Australiassa...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastojen kirjastokortin saa, kun kotiosoite on Suomessa. Eli Suomen kansalaisuutta ei tarvita, mutta osoitteen on oltava Suomessa. Käyttösäännöt löytyvät täältä:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/HelMetkirjaston_…

Vantaan kaupunginkirjastolla on Helma-palvelu, joka tarjoaa kirjastopalveluja ulkomailla asuville suomalaisille perheille. Tietoa palvelusta löydät täältä:

http://www.vantaa.fi/fi/kirjasto/palvelut/helma_helmet_maailmalla