Onko harkittua pitää Pikku-Piko -sarjakuvalehtiä lastenosastolla Sellon kirjastossa?

Kysytty

Onko harkittua pitää Pikku-Piko -sarjakuvalehtiä lastenosastolla Sellon kirjastossa? Sarjakuva on pornahtava ja seksistinen eikä anna oikeaa kuvaa seksuaalivalistuksesta. Onko kukaan oikeasti perehtynyt näiden sisältöön?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiitos huomiosta.

Konsultoimme asiantuntijaa Helmet sarjakuvien valintaryhmästä.

Hän suositteli seuraavaa: "Suosittelen siirtoa suoraan aikuistenosastolle. Osa kirjastojen nuortenaineistosta sijaitsee lastenosastojen yhteydessä ja siten sarjakuvien siirto nuortenosastoille ei tässä tapauksessa ratkaisisi tätä ongelmaa. Tekisin myös Natasha ja Sammy Day sarjakuville saman siirron aikuistenosastoille. Ja sarjakuvat mitkä ilmestyvät Otavan Non Stop-sarjassa kuuluisivat aina automaattisesti aikuisten osastoille. Nämä sarjakuvat ovat aikoinaan ilmestyneet 1970-luvulla ja niiden lukijatkin ovat niitä silloin lukeneet ja lainailevat niitä nyt nostalgiamielessä itselleen."

Sellon lastenosasto siirtääkin Pikku-Piko -sarjakuvat nyt aikuisten osastolle.

0 ääntä

Kommentit

"Sellon lastenosasto siirtääkin Pikku-Piko -sarjakuvat nyt aikuisten osastolle."

Näyttävät edelleen olevan lasten osastolla?