Onko Frank R. Stocktonilta (1893-1902) suomennettu monta tarinaa? Jos on, niin mitkä ne ovat?

Kysytty

Onko Frank R. Stocktonilta (1893-1902) suomennettu monta tarinaa? Jos on, niin mitkä ne ovat?

Vastaus

Vastattu

Stocktonilta on suomennettu seuraavat teokset:

  • Hupaisa juttu (suom. Eero Alpi)
  • Länsi-Intian merisissejä (suom. O.A. Joutsen)
  • Perun kuninkaiden kulta-aarre (Adventures of Captain Horn)

Valitettavasti en löytänyt kaikista näistä teoksista suomentajaa tai alkuperäistä nimeä.

Lisäksi seuraavat sadut löytyvät suomeksi:

  • Griippi ja apulaiskaniikki (teoksessa Satumaailma. 10: värikuvallinen taruaarre nuorisolle)
  • Kuningattaren museo (teoksessa Satumaailma. 8: värikuvallinen taruaarre nuorisolle)
  • Rondainen kellot (teoksessa Satumaailma. 13: värikuvallinen taruaarre nuorisolle)
  • Soveltuva seikka (teoksessa Satumaailma. 15: värikuvallinen taruaarre nuorisolle)

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aperson_123175993885877