Onko etu ulko-ovi yhdyssana?

Kysytty

Hei!
Onko etu ulko-ovi yhdyssana?

Vastaus

Vastattu

Etu-ulko-ovi on yhdyssana.

10 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Onko tuollaista sanaa edes olemassa? En ainakaan löytänyt suomisanakirjasta, mutta sehän on muutenkin monin osin pelkkää huuhaata, synonyymeissa sanoja jotka eivät ole synonyymejä jne.
Ei ollut myöskään kielitoimiston sanakirjassa.
On etuovi ja takaovi, jotka ovat molemmat ulko-ovia, tai auton ovia, mutta nekin tarkoituksessa autoon menemistä tai sieltä ulos tulemista varten.