Onko essee-kirjoilla oma kirjastotunnusnumero? Esim. Kirjat 84.2

Kysytty

Hei! Onko essee-kirjoilla oma kirjastotunnusnumero? Esim. Kirjat 84.2

Vastaus

Vastattu

Esseekokoelmilla ja muilla kokoelmateoksilla on kirjastoissa oma luokkansa. Yleisten kirjastojen luokitusjärjestelmässä eli YKL:ssä se on 04.

1 ääntä

Kommentit

Minua kiinnostaa tietää, miksi esimerkiksi Per Olov Enquistin Kartanpiirtäjät, joka arvioissa ja ruotsalaiessa esittelyssä luokitellaan henkiläökohtaiseksi esseekokoelmaksi, mutta Suomessa kirjastot luokittelevat sen novellikokoelmaksi.