Onko eri hyväntekeväisyysjärjestöjä vertailtu, mitkä tekevät eniten hyvää joka sentillä minkä saavat? Ulkomailta olen kyllä lukenut vertailuja.

Kysytty

Onko eri hyväntekeväisyysjärjestöjä vertailtu, mitkä tekevät eniten hyvää joka sentillä minkä saavat? Ulkomailta olen kyllä lukenut vertailuja.

Vastaus

Vastattu

Taloustutkimus on selvitellyt avustusjärjestöjen suosituimmuutta ja tunnettavuutta. Taloustutkimuksen kyselyn tulokset.

Avun kerääminen ja perille saaminen maksaa aina jotakin, toteaa Ylen opetussivusto. Yleensä noin 25% avustussummasta. Yle oppiminen

Ulkoministeriö pitää tarkkaa kirjaa Suomen valtion kehitysavusta ja sen perillemenosta. Ulkoministeriön tilastot kehitysavusta

Parhaiten avun perillemeno selviää kunkin järjestön omilta sivuilta. Jotkut kertovat avun perillemenon prosentteina esim. Kirkon ulkomaan apu 89 % jotkut taas hyvinkin tarkkoina euromääräisinä listauksina esim. Naisten pankki.