Onko "Eränkävijät" sarjassa aina kuvaaja mukana vai kuinka saadaan ne kaukaa otetut kuvaukset mukaan?

Kysytty

Onko "Eränkävijät" sarjassa aina kuvaaja mukana vai kuinka saadaan ne kaukaa otetut kuvaukset mukaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllähän kuvaaja aina tarvitaan. Oheisessa Ylen artikkelissa (2019) kerrotaan, miten sarjaa tehdään ja millaisia ammattilaisia tv-sarjan takana on.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/10/22/nain-syntyy-suomen-kaunein-tv-…

2 ääntä

Kommentit

Nykyisin esim. YouTubeen reissuvideoita tekevät ihmiset käyttävät usein kuvaamisessa apunaan pientä kauko-ohjattavaa kuvauskopteria eli dronea. Sillä voi varsinaisen ilmakuvauksen lisäksi ottaa myös vaivattomasti kaukokuvaa läheltä maanpintaa. Ilman droneahan kuvaajan tarvitsee ensin käydä asettamassa kamera kaukaisuuteen paikoilleen jalustalle, palata kohdepaikkaan kuvattavaksi ja vielä lopuksi käydä hakemassa kamera takaisin, mikä voi joissain olosuhteissa olla todella työlästä, mutta dronen voi helposti lennättää kaukaisuuteen, kääntää kohti lähtöpaikkaa ja aloittaa kuvaamisen kauko-ohjatusti.