Onko englanninkieliselle sanonnalle "The good, the bad and the ugly" suomenkielistä vastinetta?

Kysytty

Onko englanninkieliselle sanonnalle "The good, the bad and the ugly" suomenkielistä vastinetta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

”The Good, the Bad and the Ugly” on Sergio Leonen lännenelokuvatrilogian kolmannnen osan nimi. Kaksi ensimmäistä osaa ovat nimeltään ”Fistful of Dollars” ja ”For a Few Dollars Mor”. Elokuvat olivat Suomessakin suosittuja ja siitä johtunee, että elokuvan nimi ”Hyvät, pahat ja rumat” on jäänyt elämään omaa elämäänsä ja tuntuu jo sanonnalle.
Lähteet: Bagh, Peter von, Elokuvan historia, Uud. laitos, Weilin+Göös,Keuruu 1998