Onko elokuvatermillä "slow cinema" suomenkielistä vastinetta?

Kysytty

Onko elokuvatermillä "slow cinema" suomenkielistä vastinetta?

Vastaus

Vastattu

Vakiintunutta suomennosta käsitteelle ei ole. Sen voi kääntää “hitaaksi elokuvaksi”.

Akateemisessa tekstissä kannattaa laittaa englanninkielinen sanapari ensimmäisen suomenkielisen maininnan perään sulkeisiin.

Lähde:

Jaakko Seppälä (elokuva- ja televisiotutkimuksen dosentti, Helsingin yliopisto)