Onko Eeva Kilvestä tehty toimittajan toimesta elämänkertaa? Entä gradua tai väitöskirjaa hänen kirjallisesta tuotannosta? Olen googlettanut ahkerasti, mutta en…

Kysytty

Onko Eeva Kilvestä tehty toimittajan toimesta elämänkertaa? Entä gradua tai väitöskirjaa hänen kirjallisesta tuotannosta? Olen googlettanut ahkerasti, mutta en ole löytänyt

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eeva Kilvestä ei näytä löytyvän muita kuin hänen itsensä kirjoittamia elämäkerrallisia teoksia. Kilpeä ja hänen tuotantoaan on kyllä käsitelty useissa teoksissa, mutta niissä kaikissa on mukana muitakin kirjailijoita tai muita kohdehenkilöitä. Nämä teokset (ja myös Eeva Kilven omaelämäkerralliset teokset) saat näkyviin Vanamo-kirjastojen aineistohaussa, kun kirjoitat tarkennetussa haussa asiasanakenttään: Kilpi, Eeva

Eeva Kilven tuotannosta on tehty yli 20 pro gradu -tutkielmaa eri yliopistoissa. Myös kahdessa väitöskirjassa hän on yksi tutkituista kohdehenkilöistä. Näistä opinnäytteistä on luettelo liitteenä. Opinnäytteiden saatavuutta kaukolainaksi voit tarvittaessa tiedustella kaukopalvelusta (kaukopalvelu@hameenlinna.fi)