Onko dystopialle olemassa oma luokkansa kirjastoissa vai kuuluvatko ne scifiin?

Kysytty

Onko dystopialle olemassa oma luokkansa kirjastoissa vai kuuluvatko ne scifiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Dystopia-kirjallisuus ei ole kaunokirjallisuudessa omana luokkanaan. Useat dystopia-aiheiset kaunokirjalliset teokset löytyvät scifi-hyllystä. Jotkut dystopiat löytyvät ns. "peruskaunon" luokasta(esimerkiksi Maarit Verrosen Karsintavaihe tai Margaret Atwoodin Orjattaresi).

Jos haluat lukea dystopioita, löydät teokset HelMet-hausta helposti hakusanalla "dystopiat". Tuloslistasta huomaat hyvin, miten eri tavoin dystopiat on sijoitettu, kaikki eivät siis suinkaan löydy scifi-kirjallisuuden hyllystä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Dystopia
www.helmet.fi