Otsikko
Onko Bertolt Brechtin runoa Ich will mit dem gehen, den ich liebe suomennettu? Jos on, missä se on ilmestynyt?

Kysytty

Onko Bertolt Brechtin runoa Ich will mit dem gehen, den ich liebe suomennettu? Jos on, missä se on ilmestynyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Ich will mit dem gehen, den ich liebe" -runo on näytelmän Setšuanin hyvä ihminen viidennestä näytöksestä, jossa Šen Te sen lausuu (suomennos on Elvi Sinervon):

Minä seuraan sitä, jota rakastan.
En välitä siitä, mitä se maksaa.
En ajattele, onko se hyväksi.
En tahdo tietää, rakastaako hän minua.
Minä seuraan sitä, jota rakastan.

1 ääntä

Kommentit

Kiitos tiedosta. - Onko Suomessa BB-seuraa? Kysyn tätä sen vuoksi, että olen viime aikoina pohtinut Brechtin Suomen-kautta, hänen asumistaan Helsisngissä Köydenpunojankadulla. Köydenpunojankatu on sen verran pitkä, että sen alkupuoli, siis se pätkä, jonka varrella BB asui, voitaisiin nimetä BB:n kaduksi, muuttamatta koko kadun nimeä.