Onko Bernardin de Saint-Pierren teosta Paul et Virginie (vuodelta 1788) koskaan julkaistu suomennettuna?

Kysytty

Onko Bernardin de Saint-Pierren teosta Paul et Virginie (vuodelta 1788) koskaan julkaistu suomennettuna?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografian, Fennican, mukaan Paul et Virginie - Paul ja Virginia - on suomennettu useampaan otteeseen:
v.1874 suomentajana Nikodemus Hauvonen, v.1905 suomentajana O.A. Joutsen, v.1949 suomentajana V. Hämeen-Anttila ja v.1977 suomentajana Anja Leppänen.