Onko arkkitehti W. G. Palmqvistista julkaistu kirjallisuutta?

Kysytty

Onko arkkitehti W. G. Palmqvistista julkaistu kirjallisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kokonaista kirjaa hänestä ei näytä olevan. Kirjassa Keskipohjalaisia elämäkertoja (1995) hänestä on artikkeli. Hänen suunnittelemastaan Mäntän kirkosta on tehty pro gradu työ:

Mäntän kirkko 1920-luvun suomalaisen kirkkoarkkitehtuurin ilmentymänä / Elina Pöykkö (1993)

Joitakin artikkeleita löytyy:

- Savolainen, Katja, W. G. Palmqvist ja arkkitehtuurin jykevä tyyli
(Tekniikan vaiheita, 2000, nro 3, s. 5-23)
- Palmqvist, Henry, Kukon kortteli - kulttuurikortteli (Muoto, 1986, nro 2, s. 126-129)

Wikipediasta löytyy hänestä artikkeli:

http://fi.wikipedia.org/wiki/W._G._Palmqvist