Onko apinalla napa? syntyvätkö apinat kiinni napanuorassa? jos syntyvät, miten napanuoran katkaisu tapahtuu, jos eivät niin mistä ne saavat ravintonsa kohdussa?

Kysytty

Onko apinalla napa? syntyvätkö apinat kiinni napanuorassa? jos syntyvät, miten napanuoran katkaisu tapahtuu, jos eivät niin mistä ne saavat ravintonsa kohdussa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Apinoilla, kuten kaikilla istukkanisäkkäillä, on napa. Tosin muilla kuin ihmisillä se ei ole kovin helposti erotettavissa, vaan se saattaa näkyä vain karvattomana viivana.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Napa_(anatomia)

Kaikilla nisäkkäillä, joilla on istukka, on myös napanuora (istukattomia nisäkkäitä ovat kenguru ja vesinokkaeläin). Villieläinemot, myös apinat, yleensä purevat poikastensa napanuoran poikki ja usein syövät istukan. Se pätkä napanuorasta, joka jää kiinni poikaseen, kuivuu pois itsestään ja jättää pienen jäljen, navan.
http://yahoo.rogers.com/yahoo/answerman/index.jsp?id=am081015

25 ääntä

Kommentit

yök.

ja miten kengurut saavat ravintonsa jos eivät napanuoran kautta?