Onko alkuperäisellä kielellä kirjoitettu enemmän Neiti Etsiviä kuin on julkaistu ja jos on niin julkaistaanko niitä?

Kysytty

Onko alkuperäisellä kielellä kirjoitettu enemmän Neiti Etsiviä kuin on julkaistu ja jos on niin julkaistaanko niitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Neiti Etsiviä eli Nancy Drew -kirjoja on kirjoitettu 175 osaa. Luettelo löytyy Internetistä, osoitteesta http://www.kidsreads.com/series/series-drew-titles.asp .

Suomeksi Neiti Etsivä -kirjoja on ilmestynyt 105 osaa, viimeisin niistä on Neiti Etsivä ja kolmannen korttelin arvoitus. T 2001. Vaikuttaa siis, että sarjan suomentaminen on ainakin toistaiseksi keskeytetty. Jatkosta en osaa sanoa mitään varmaa.