Onko Ahvenanmaan peruskouluissa pakkosuomi?

Kysytty

Onko Ahvenanmaan peruskouluissa pakkosuomi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ei ole. Ahvenanmaa on itsehallintolain mukaan yksikielinen ja opetuskieli on ruotsi. Suomea voi opiskella valinnaisena aineena viidenneltä luokalta lähtien.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201806082200989646

7 ääntä

Kommentit

Se, että "opetuskieli on ruotsi" ei sano mitään siitä, mitä kieliä koulussa opetetaan. Minun koulussani opetuskieli oli suomi, mutta se ei estänyt englannin/saksan ja ruotsin opetusta, yhtä pakollisina kuin vaikkapa matematiikka ja historia.