Onko Aale Tynnillä runo,joka alkaa: En pelkää pilvi olla se ohuin,haihtuvin... Haluaisin niin saada koko runon ja sen kirjoittajan, ellei se ole Aale Tynni.

Kysytty

Onko Aale Tynnillä runo,joka alkaa:
En pelkää pilvi olla
se ohuin,haihtuvin...

Haluaisin niin saada koko runon ja sen kirjoittajan, ellei se ole Aale Tynni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Aaro Hellaakosken runo Outo kokoelmasta Uusi runo (1943). Runo on luettavissa myös mm. teoksista Hellaakoski, Aaro: Runot (1977) sekä antologiasta Runoista rakkaimmat (toim. Hannu Mäkelä, Otava, 1992).

Saatte runon sähköpostiinne.

Runoista rakkaimmat (toim. Hannu Mäkelä, Otava, 1992)
http://kirjasto.kuopio.fi/start