Onko A0-koon tulostus mahdollista missään pääkaupunkiseudun kirjastossa? Jos on, niin mitä se maksaa?

Kysytty

Onko A0-koon tulostus mahdollista missään pääkaupunkiseudun kirjastossa? Jos on, niin mitä se maksaa?

Vastaus

Vastattu

Keskustakirjasto Oodi Helsingissä näyttää olevan tällä hetkellä ainoa A0-tulostus paikka.

"Roland TrueVIS SG 540

Suurkuvatulostin tulostaa laadukasta täysvärikuvaa. Laitteella voi tulostaa jopa 130 cm leveitä ammattilaistasoisia julisteita, tarroja ja kuvasuurennoksia.

Huomaa, että pieniresoluutioiset kuvat, kuten verkkokuvat ja kännykkäkuvat pikselöityvät isoina tulosteina. Asiakas on itse vastuussa tulostamansa kuvan laadusta ja resoluutiosta. Materiaalimaksu peritään myös epäonnistuneista tulosteista. Tulostin on tarkoitettu isoihin printteihin, ja minimikoko on 0,5m eli 7,5€.

Isojen kuvien tulostaminen vie aikaa, joten otathan tämän huomioon varauksesi pituudessa. Huomioithan myös, että varausaika tarkoittaa tulostusaikaa. Tiedoston valmistelu tulee tehdä etukäteen. Suurkuvatulostimen yhteydessä on tietokone, jolla on Adobe Photoshop nopeisiin muutostöihin, kuten esimerkiksi väriprofiilin muuttamiseen ja kuvan skaalaukseen." Varaamo

Tulostimen voit varata osoitteesta varaamo.espoo.fi