Ongelmani on eräs kirja, josta muistan juonen, mutten sitten muuta. Nyt haluaisin tietää kirjan nimen ja tekijän, sillä olisi mukavaa lukea kyseinen kirja…

Kysytty

Hei! Ongelmani on eräs kirja, josta muistan juonen, mutten sitten muuta. Nyt haluaisin tietää kirjan nimen ja tekijän, sillä olisi mukavaa lukea kyseinen kirja uudestaan.
Juoni kuuluu tähän tapaan: teoksen päähenkilö on tyttö, jolla on pikkuveli. Tuo pikkuveli saa käteensä leiman ja poika (en ole aivan varma pikkusisaren sukupuolesta...) sairastuu. Päähenkilön koulussa on oudoksi nimitetty poika, jota kaikki väittävät noidaksi. Hädissään tyttö etsiytyy pojan puheille, tavalliset lääkärit kun eivät voi auttaa pikkuveljen "taudissa". Vähitellen selviää, että leima imee pojan elinvoimaa ja tyttö alkaa koulutoverinsa avulla opiskella tullakseen noidaksi. Lopulta päähenkilö(tär) voittaa riivaajan ja tunnelmissa on jopa pientä romanssia...
En muista edes sitä, onko kirja lasten- vai nuorten puolelta, varmaankin "kummitus" osastolta se ainakin on...?
Kiitoksia etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei

Kysymäsi kirja saattaisi olla Margaret Mahyn Noitavaellus, Tammi 1990.