On sanottu että työpaikalla voi yksi työntekijä kieltää radion kuuntelun muilta työntekijöiltä. Mistähän tähän liittyvät asetukset tai muut sellaiset löytyvät?

Kysytty

On sanottu että työpaikalla voi yksi työntekijä kieltää radion kuuntelun muilta työntekijöiltä. Mistähän tähän liittyvät asetukset tai muut sellaiset löytyvät?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme ole löytäneet säädöksiä liittyen radion kuuntelun kieltämiseen yhteisessä työtilassa. Asia voi liittyä esim. työsuojelusäädösten tulkintaan. Asiaa voi selvittää edelleen Sosiaali- ja terveysministeriöstä, vaihde 09 - 16001

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Ei voi kieltää muilta kokonaan, mutta voi kieltää siinä tapauksessa, että mahdollisuutta omien kuulokkeiden käyttämiseen ei ole. Melko kovalla soiva radio on äänisaastetta, ja jos joku on herkkä äänille, hänellä on oikeus voida olla altistumatta sille. Nykyään sääntöä on helppo noudattaa, kun voi aina käyttää nappeja ym. musiikin kuunteluun.