On olemassa vanha satu punatukkaisesta prinsessasta, jonka hiustenväri kyseenalaistettiin koska prinsessalla piti olla tukka musta kuin eebenpuu tai valkea…

Kysytty

Hei,

On olemassa vanha satu punatukkaisesta prinsessasta, jonka hiustenväri kyseenalaistettiin koska prinsessalla piti olla tukka musta kuin eebenpuu tai valkea kuin lumi. Prinsessa sai nimekseen kaikista kauneimman nimen Silja.

En tiedä sadusta enempää, mutta kaipaisin tietoa, kenen kirjoittama tuo satu on ja mistä satukirjasta sen löytäisi Sadun pitäisi kuulemma olla jossain vanhassa sarukirjassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaisi olla Dahris Butterworth Martinin Punatukkainen prinsessa, joka sisältyy 1950-luvulla ilmestyneen Aarteiden kirja -sarjan kolmanteen osaan Oli kerran.